accommodatie aan de piste 18 tot 25 januari 8 persoons (4 slaapkamers)

Hoi,

Normaal gesproken ga ik vrij budget vriendelijk op skivakantie naar het Maurienne Dal, dat bevalt mij en mijn vriendin heel goed.

Echter hebben we samen met 3 andere stellen besloten om een keer met zijn 8e op skivakantie te gaan. Nu is de voorkeur om naar een gebied met minimaal 70 a 80 km te gaan. Het budget is € 1.000 pp voor accommodatie en skipas. Het liefst natuurlijk iets minder €€€€.

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer en heb ik geen idee waar ik moet zoeken. Het liefst hebben wij half pension zodat we niet zoveel meer hoeven te doen. Maar voor een luxe huis/appartement staan we ook open.

Verder is het van belang dat er voldoende beginnerspistes zijn omdat 2 nog nooit hebben geskied en een slechts een aantal keer. Voor mij is het belangrijk dat er ook wat goede rode pistes zijn.

De rest van de groep wil het liefst naar Oostenrijk voor de apre ski en hecht veel waarde aan luxe dingen zoals een sauna of zwembad.

Ben benieuwd naar jullie aanbevelingen.

Met skiën kom je echt tot rust.

Ischgl jonguh, daar komen al je wensen uit!☃️

LA NORMA😍☃️

Voor die prijs vind je nog net een catered chalet in het laagseizoen (januari/vanaf half maart). Zal dan wel eerder Frankrijk dan Oostenrijk zijn.
Luxe kost extra, maar kijk eens naar de appartementen Wildbachhaus in Zell am See. Aan de piste van de Schmitten naar de stad, met eigen sauna. Tauernspa in Kaprun. Iets minder luxe, maar daardoor nog wel binnen budget. Bedenk dat de skipassen in de grotere skiregio’s in Oostenrijk al €350 en meer voor 6 dagen kosten in het seizoen, dus dat je niet ontzettend veel overhoudt voor je halfpension.
Wachterhof boven Kaltenbach en vlak aan de dalafdaling kan ook aan je eisen voldoen. Meeste huizen hebben eigen sauna of hottub en er is service voor het eten beschikbaar.

Je kunt ook naar Italië gaan, Folgaria in het skigebied: Alpe Cimbra. Daar ben ik dit jaar geweest in januari. Je kunt ruim binnen je budget een hotel halfpension boeken via Snowtrex. Het skigebied is heel geschikt voor beginners en Folgaria beschikt over 70 km piste. (Lavarone over 30 km piste, maar dan moet je de skibus nemen). Ik vind het een heel leuk en prettig skigebied. Brede pistes, glooiende afdalingen en heerlijke restaurantjes op de piste. Echt een aanrader!

@SterHEster Had je daar ook vlammende après-ski en kon je gezellig met zijn allen bij elkaar in een eigen ruimte zitten? Want dat zijn de wensen van de groepsgenoten als ik dat zo lees.

@Bennie: hahaha nee dat zeker niet. Gewoon een gezellig drankje in een van de barretjes in Folgaria. Zeker geen Oostenrijkse apres ski, bij lange na niet….

Gerlos. Genoeg après ski, beginners lekker op de brede blauwe piste bovenin en de rest genoeg diversiteit in het skigebied.
Buiten vakantieperiodes denk ik dat je het ook nog wel moet redden voor het budget.

Saalbach? Daar kan je iig lekker apresski’en bij bauer schi alm, genoeg blauw voor de beginners. Skipassen wel aan de dure kant (ik moet er ook weer aan geloven komend jaar, zal wel naar de 400 of eroverheen gaan voor 6 dagen komend jaar).
Je kan ook naar Sudtirol kijken, Val Gardena?

Ik zou gewoon naar Val Cenis/La Norma gaan, maar dat ben ik haha.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 08 mei 2024 15:32

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Misschien is het Landal park in Brand iets. Ski in ski out en alle wellness op het park.
Skigebied zeer geschikt voor beginners, al is het wat kleiner dan in de opgegeven eisen. Als je het niet erg vind iets te rijden is het voor de wat meer gevorderden ook mogelijk om in het Montafon te skiën, eventueel ook op dezelfde skipas. Après ski staat als gezellig bekend.

Plaats een reactie